Hem > SWINX ScanLev > Tolkning > BancTec > Återskick, material som inte kan skannas eller tolkas

Återskick, material som inte kan skannas eller tolkas

Om det skickas annat material ├ñn fakturor till er fakturaadress, s├Ñ brukar det skickas vidare till mottagaren i ett ├Ñterskick. Ett ├Ñterskick ├ñr antingen ett e-├Ñterskick via mejl eller ett fysiskt ├Ñterskick (f├Ârs├ñndelse med posten). Material som kommer in till inl├ñsningscentralen som brevf├Ârs├ñndelse, skickas normalt ocks├Ñ vidare till er som ett fysiskt ├Ñterskick. Material som av n├Ñgon anledning inte kan skickas vidare till en mottagare, returneras till avs├ñndaren eller l├ñmnas helt utan ├Ñtg├ñrd.

N├ñr man f├Ñr ett ├Ñterskick s├Ñ ├ñr materialet inte hanterat av BancTec och det finns alltid ett meddelande om anledningen till ├Ñterskicket.

De vanligaste orsakerna till ett e-├Ñterskick ├ñr:

  • fakturan saknar kund-ID
  • dokumentet ├ñr en bilaga eller en specifikation som skickats i en separat fil (det inneb├ñr att fakturan kan ha tolkats och levererats till er)
  • dokumentet ├ñr en p├Ñminnelse
  • dokumentet ├ñr inte en faktura utan bara en information fr├Ñn er leverant├Âr
  • fakturan ├ñr i ett ej accepterat format, t ex i en l├ñnk
  • dokumentet ├ñr en bilaga/specifikation i ett ej godk├ñnt format

De vanligaste orsakerna till ett fysiskt återskick är:

  • fakturan saknar kund-ID men att kund-ID st├Ñr p├Ñ kuvertet
  • det inskickade materialet ├ñr ingen faktura

 

Allt felaktigt material genererar en manuell hantering. Man ska d├ñrf├Âr i m├Âjligaste m├Ñn, undvika alla former av ├Ñterskick.

T├ñnk ocks├Ñ p├Ñ att meddela oss vid adress├ñndring eller ├ñndrad e-postadress, s├Ñ att ├Ñterskicken n├Ñr er. Det g├Ñr bra att skicka ├ñndringen till support@swinx.se, gl├Âm inte att ange det specifika kund-ID som adress ├ñndringen g├ñller.

 

 

SWINX AB - Östergatan 6 235 33 VELLINGE - support@swinx.se 040-680 83 30