Om det skickas annat material ├ñn fakturor till er fakturaadress, s├Ñ brukar det skickas vidare till mottagaren i ett ├Ñterskick. Ett ├Ñterskick ├ñr antingen ett e-├Ñterskick via mejl eller ett fysiskt ├Ñterskick (f├Ârs├ñndelse med posten). Material som kommer in till inl├ñsningscentralen som brevf├Ârs├ñndelse, skickas normalt ocks├Ñ vidare till er som ett fysiskt ├Ñterskick. Material som av n├Ñgon anledning inte kan skickas vidare till en mottagare, returneras till avs├ñndaren eller l├ñmnas helt utan ├Ñtg├ñrd.
När man får ett återskick så är materialet inte hanterat av BancTec och det finns alltid ett meddelande om anledningen till återskicket.
De vanligaste orsakerna till ett e-återskick är:
- fakturan saknar kund-ID
- dokumentet är en bilaga eller en specifikation som skickats i en separat fil (det innebär att fakturan kan ha tolkats och levererats till er)
- dokumentet är en påminnelse
- dokumentet ├ñr inte en faktura utan bara en information fr├Ñn er leverant├Âr
- fakturan är i ett ej accepterat format, t ex i en länk
- dokumentet är en bilaga/specifikation i ett ej godkänt format
De vanligaste orsakerna till ett fysiskt återskick är:
- fakturan saknar kund-ID men att kund-ID står på kuvertet
- det inskickade materialet är ingen faktura
Allt felaktigt material genererar en manuell hantering. Man ska d├ñrf├Âr i m├Âjligaste m├Ñn, undvika alla former av ├Ñterskick.
T├ñnk ocks├Ñ p├Ñ att meddela oss vid adress├ñndring eller ├ñndrad e-postadress, s├Ñ att ├Ñterskicken n├Ñr er. Det g├Ñr bra att skicka ├ñndringen till support@swinx.se, gl├Âm inte att ange det specifika kund-ID som adress ├ñndringen g├ñller.