Hem > SWINX ScanLev > Tolkning > BancTec > Återskick, material som inte kan skannas eller tolkas

Återskick, material som inte kan skannas eller tolkas

Om det skickas annat material än fakturor till er fakturaadress, så brukar det skickas vidare till mottagaren i ett återskick. Ett återskick är antingen ett e-återskick via mejl eller ett fysiskt återskick (försändelse med posten). Material som kommer in till inläsningscentralen som brevförsändelse, skickas normalt också vidare till er som ett fysiskt återskick. Material som av någon anledning inte kan skickas vidare till en mottagare, returneras till avsändaren eller lämnas helt utan åtgärd.

När man får ett återskick så är materialet inte hanterat av BancTec och det finns alltid ett meddelande om anledningen till återskicket.

De vanligaste orsakerna till ett e-återskick är:

  • fakturan saknar kund-ID
  • dokumentet är en bilaga eller en specifikation som skickats i en separat fil (det innebär att fakturan kan ha tolkats och levererats till er)
  • dokumentet är en påminnelse
  • dokumentet är inte en faktura utan bara en information från er leverantör
  • fakturan är i ett ej accepterat format, t ex i en länk
  • dokumentet är en bilaga/specifikation i ett ej godkänt format

De vanligaste orsakerna till ett fysiskt återskick är:

  • fakturan saknar kund-ID men att kund-ID står på kuvertet
  • det inskickade materialet är ingen faktura

 

Allt felaktigt material genererar en manuell hantering. Man ska därför i möjligaste mån, undvika alla former av återskick.

Tänk också på att meddela oss vid adressändring eller ändrad e-postadress, så att återskicken når er. Det går bra att skicka ändringen till support@swinx.se, glöm inte att ange det specifika kund-ID som adress ändringen gäller.

 

 

SWINX AB - Derbyvägen 6E 212 35 MALMÖ - support@swinx.se 040-680 83 30