Innan man b├Ârjar ska man kontakta SWINX-supporten f├Âr att erh├Ñlla en PIN-kod.
Supporten n├Ñs via kontaktformul├ñret "L├ñmna in ett ├ñrende" i rutan h├ñr till h├Âger. Det g├Ñr ├ñven att n├Ñ oss via chatten eller p├Ñ telefon 040-680 83 30 (v├ñlj 1 i talsvaret f├Âr att komma till supporten).
Ska man ist├ñllet flytta en hel installation av SWINX ScanLev, s├Ñ f├Âljer man guiden Flytta SWINX ScanLev.
Denna guiden ├ñr allts├Ñ bara f├Âr om man ├Ânskar flytta databasen lokalt p├Ñ ens server:
1. Se till att ingen är inloggad i SWINX ScanLev.
2. Se till att Firebird SQLs tjänster är stoppade.
3. Kopiera filerna i katalogen c:\ProgramData\Swinx\scanlev till ├Ânskat st├ñlle.
OBS! Det måste vara en fysisk disk (ej uppmappad eller dylikt).
4. Starta Firebird SQLs tjänster.
5. Starta SWINX ScanLev och vid inloggningsbilden så dubbelklicka på Firebird-loggan.
6. Dubbelklicka p├Ñ texten S├Âkv├ñg: (inte p├Ñ sj├ñlva s├Âkv├ñgen i f├ñltet).
7. Ange PIN-koden du fått av supporten.
8. ├ändra s├Âkv├ñgen s├Ñ att den pekar p├Ñ det nya st├ñllet. T├ñnk p├Ñ att SERVERNAMN: skall st├Ñ kvar. V├ñlj sen OK.
9. Starta SWINX ScanLev.
Logga in som en anv├ñndare som har Admin-beh├Ârighet i programmet, alternativt logga in som SYSDBA.
10. Kontrollera under Inst├ñllningar -> Egenskaper s├Ñ att s├Âkv├ñgen till databasen ├ñr ├ñndrad.
(Loggar man in som SYSDBA som kommer man direkt hit till Egenskaper).
F├Âretagets databasnamn l├ñggs automatiskt till efter den angivna s├Âkv├ñgen.
Har man till├ñggsmodulen Flera f├Âretag i sin licens s├Ñ visas databasnamnet f├Âr just det f├Âretag man ├ñr inloggad i.
11. Om ni k├Âr till├ñgget SWINX ScanLev ReFlex m├Ñste man ├ñven uppdatera s├Âkv├ñgen till databasen.
Se punkten 10 i Installationsguiden f├Âr SWINX ScanLev ReFlex.