Hem > SWINX ScanLev > Installation, uppdatering och flytt > Flytta SWINX ScanLev databasen till ny plats på servern

Flytta SWINX ScanLev databasen till ny plats på servern

Innan man börjar ska man kontakta SWINX-supporten för att erhålla en PIN-kod.

Supporten nås via kontaktformuläret "Lämna in ett ärende" i rutan här till höger. Det går även att nå oss via chatten eller på telefon 040-680 83 30 (välj 1 i talsvaret för att komma till supporten).

 

Ska man istället flytta en hel installation av SWINX ScanLev, så följer man guiden Flytta SWINX ScanLev.

 

Denna guiden är alltså bara för om man önskar flytta databasen lokalt på ens server:

  1. Se till att ingen är inloggad i SWINX ScanLev.

 

  2. Se till att Firebird SQLs tjänster är stoppade.

 

  3. Kopiera filerna i katalogen c:\ProgramData\Swinx\scanlev till önskat ställe.

      OBS! Det måste vara en fysisk disk (ej uppmappad eller dylikt).

 

  4. Starta Firebird SQLs tjänster.

 

  5. Starta SWINX ScanLev och vid inloggningsbilden så dubbelklicka på Firebird-loggan.

 

  6. Dubbelklicka på texten Sökväg: (inte på själva sökvägen i fältet).

 

  7. Ange PIN-koden du fått av supporten.

 

  8. Ändra sökvägen så att den pekar på det nya stället. Tänk på att SERVERNAMN: skall stå kvar. Välj sen OK.

 

  9. Starta SWINX ScanLev.

      Logga in som en användare som har Admin-behörighet i programmet, alternativt logga in som SYSDBA.

 

10. Kontrollera under Inställningar -> Egenskaper att sökvägen till databasen är ändrad.

      (Loggar man in som SYSDBA som kommer man direkt hit till Egenskaper).

          

     

      Företagets databasnamn läggs automatiskt till efter den angivna sökvägen.

      Har man tilläggsmodulen Flera företag i sin licens så visas databasnamnet för just det företag man är inloggad i.

 

11. Om ni kör tillägget SWINX ScanLev ReFlex måste man även uppdatera sökvägen till databasen.

      Se punkten 10 i Installationsguiden för SWINX ScanLev ReFlex.