Hem > SWINX ScanLev > CAP > Problem vid anslutning till SWINX ScanLev CAP-server

Problem vid anslutning till SWINX ScanLev CAP-server

Om man har problem med att ansluta, s├Ñ b├Ârja fels├Âk enligt ├Ñtg├ñrderna nedan: 

 

  • Det g├Ñr inte att ansluta till servern fr├Ñn Internet.

Prova med att starta SWINX ScanLev CAP-klienten lokalt p├Ñ servern. Fungerar detta ├ñr det troligen en brandv├ñgg som inte har port TCP 8790 ├Âppen.

 

  • Det g├Ñr inte att ansluta till servern fr├Ñn min lokala klient dator.

Prova med att starta SWINX ScanLev CAP-klienten lokalt p├Ñ servern. Fungerar detta ├ñr det troligen en brandv├ñgg som inte har port TCP 8790 ├Âppen. Kontrollera ├ñven s├Ñ att tj├ñnsten SwinxScanLevServices har statusen startad.

 

  • Det g├Ñr inte att ansluta till servern via en klient p├Ñ server (v├ñrd: localhost).

Kontrollera så att tjänsten SwinxScanLevServices har statusen startad.

 

 

SWINX AB - Östergatan 6 235 33 VELLINGE - support@swinx.se 040-680 83 30