Hem > SWINX ScanLev > CAP > Problem vid anslutning till SWINX ScanLev CAP-server

Problem vid anslutning till SWINX ScanLev CAP-server

Om man har problem med att ansluta, så börja felsök enligt åtgärderna nedan: 

 

  • Det går inte att ansluta till servern från Internet.

Prova med att starta SWINX ScanLev CAP-klienten lokalt på servern. Fungerar detta är det troligen en brandvägg som inte har port TCP 8790 öppen.

 

  • Det går inte att ansluta till servern från min lokala klient dator.

Prova med att starta SWINX ScanLev CAP-klienten lokalt på servern. Fungerar detta är det troligen en brandvägg som inte har port TCP 8790 öppen. Kontrollera även så att tjänsten SwinxScanLevServices har statusen startad.

 

  • Det går inte att ansluta till servern via en klient på server (värd: localhost).

Kontrollera så att tjänsten SwinxScanLevServices har statusen startad.

 

 

SWINX AB - Derbyvägen 6E 212 35 MALMÖ - support@swinx.se 040-680 83 30