- Kontrollera i Visma Administration vilka fakturor det är som saknas (42271-42272 i exempel nedan)
-
Justera nummerserien gällande nästa nummer för leverantörsfaktura i Visma Administration till önskat nr (42271 enligt exempel) under Arkiv – Inställningar – Företagsinställnigar – Nummerserie.
-
I SWINX Scanlev, välj ”Alla fakturor” och sortera listan i ”Doknr”-ordning. Kontrollera vilka fakturor som har de nummer som saknas i Visma.
För att kunna låsa upp fakturorna så Ni kan skicka över dem igen följer Ni följande instruktion. Ändra status på en faktura. -
När fakturorna öppnats och fått status ”Klar” finns de åter i mappen ”Attesterat” i SWINX. Klicka på knappen ”Överför” och fakturorna förs på nytt över till Visma Administration och hamnar i den ”lucka” som tidigare fanns i nummerserien i Visma Administration.
-
Avsluta med att återställa fakturanummerserien i Visma Administration till nästkommande fakturanummer. Om Ni inte gör Ni kommer Ni få ett fel och då följer Ni följande instruktion. Ändra fakturanummerserien